2 de desembre del 2008

[Bellaterra] Psicologia i logopèdia de la UAB s’afegeixen a les ocupacions

Universitat Autònoma de Barcelona, 1-12-2008

La Facultat de Psicologia i Logopèdia de la Universitat Autònoma de Barcelona ha estat ocupada aquest matí pels seus estudiants de forma totalment pacífica. L’ambient que es respira és bo i de moment s’hi poden comptar unes 200 persones, tot i que caldrà esperar per veure com evoluciona el dia.Pels passadissos s’hi pot llegir un bon nombre de pancartes en contra de Bolonya. L’aire es confon amb el de la Facultat de Lletres, també ocupada, i el de la Facultat de Sociologia i Polítiques, que ja va estar ocupada fa dues setmanes i ho tornarà a estar dimecres de la present.
Els ocupants han distribuït les 16 aules de què disposen en els seus dos pisos de la següent forma: dues classes per a debats, dues per a tallers, una per a material, una per a cinefòrum, dos dormitoris, una aula per a fer classes alternatives, i fins i tot compten amb una sala de premsa, una destinada a l’estudi i el que han anomenat la “Biblioteca de Bolonya”, on es pot recopilar informació relacionada amb l’EEES.

El plat fort del matí d’avui ha estat una xerrada sobre els motius de la ocupació i un debat sobre Bolonya, a més de com la policia va entrar a Lletres la primavera passada, i els expedients i imputacions judicials que se’n van derivar amb expedientats com a convidats. La xerrada/debat es repetirà a les quatres de la tarda.

A part d’aquesta activitat, hi ha hagut un professor, bastant crític amb el pla Bolonya, que ha volgut fer una xerrada als alumnes que assistissin a la seva classe sobre com afectarà el nou pla d’estudis a la seva assignatura, i ha obert un torn de preguntes per resoldre els dubtes de l’alumnat.

A dos quarts de dotze començaran a haver-hi més xerrades. Entre elles, en destaca un debat a càrrec de Josep Maria Blanch, catedràtic del departament de Psicologia Social. Les activitats i tallers continuaran fins a quarts de vuit, quan es realitzarà una assemblea per valorar la jornada.